Copywrighter: Co je to, jaké jsou jeho výhody a kolik to stojí?

V prvé řadě bych vás s dovolením opravil. Správně se tento výraz píše: copywriting. Nejspíš jde o překlep, ale dívali jsme se na čísla, a ohromilo nás to velké množství lidí, kteří zadávají do vyhledávače slovo Copywrighter.

Ano, maličkost. Ale to už je práce copywriterů všímat si i takových „detailů“ .

Co je to copywriting?

Copywriting je umění psát texty, které přesvědčují čtenáře k akci, jako je nákup, registrace nebo kliknutí na odkaz. Copywriter pracuje na různých projektech, od reklamních bannerů po e-mailové kampaně, a pomáhá firmám zlepšit svou komunikaci s cílovými skupinami.

Výhody copywritingu

Copywriting může mít mnoho výhod pro vaši firmu, včetně:

  • Zvyšuje konverze – dobře psaný text může pomoci zvýšit počet konverzí na vašem webu.
  • Zlepšuje SEO – copywriting může zlepšit vaši pozici ve vyhledávačích, protože dobře psaný text s cílenými klíčovými slovy může pomoci zvýšit kvalitu vašeho obsahu.
  • Vylepšuje brand – dobrý copywriting může pomoci posílit váš brand a zvýšit povědomí o vašem podnikání.
  • Zlepšuje angažovanost – dobře psaný text může pomoci zvýšit angažovanost (sdílení, komentáře, likes) vašich návštěvníků a zákazníků.

Copywriting cena

Cena copywritingu se může lišit v závislosti na mnoha faktorech, včetně typu projektu, rozsahu práce a zkušeností copywritera.

V České republice se cena copywritingu pohybuje obvykle mezi 200 Kč až 2000 Kč za jeden text o délce 1800 znaků včetně mezer (udává se jako 1 normostrana). Cena závisí na složitosti, zkušenosti a umu copywritera.

Copywriteri si účtují za své služby buď na hodinové bázi, nebo na základě celkového rozsahu práce (počtu normostran). Někteří copywriteri také účtují za své služby na základě konkrétního počtu slov nebo na základě celkového počtu projektů, které jsou realizovány v rámci kontraktu.

Zajímavosti o copywritingu

  • První reklamní copywriting byl použit v roce 1871, kdy se firmě Ayer & Son podařilo přemluvit Američany, aby koupili drahé šperky.
  • Zkušení copywriteri mohou vydělávat vysoké částky za své služby, a to až několik tisíc dolarů za jeden text.
  • Existují různé techniky a postupy copywritingu, včetně AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) a PAS (Problem, Agitate, Solve), které se používají k psaní efektivních reklamních textů.
  • Copywriteři mohou pracovat na volné noze, ale také mohou být zaměstnáni v reklamních agenturách nebo pracovat přímo pro firmu.

Zdroje:

„The Ultimate Guide to Copywriting“: https://ignitevisibility.com/ultimate-guide-copywriting/

„Copywriting 101: How to Craft Compelling Copy“ na Neilpatel.com: https://neilpatel.com/blog/copywriting-tips/

„The Power of Words: The History of Copywriting“: https://goop.com/wellness/mindfulness/the-scary-power-of-negative-words/

Autor: Jakub

Marketing je moje hobby i práce. Proto jsem vytvořil blog, který vás má seznámit s různými oblastmi marketingu. Pokud budete chtít, rád vás propojím s vybraným specialistou na konkrétní problematiku. Přečtěte si, jak vám můžu pomoct.
Příspěvek byl publikován v rubrice 1. musí být SEO, Copywriting se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *