Pokud firma váhá mezi outsourcingem marketingu a najímáním marketingového specialisty, existuje několik faktorů, které by měla zvážit při rozhodování:
Rozsah marketingových aktivit: Pokud firma potřebuje rozsáhlé marketingové aktivity, jako je vytváření a implementace celé marketingové strategie, vytváření obsahu, správa sociálních médií, SEO a PPC reklama a další, může být výhodnější outsourcovat marketingové aktivity externí firmě. Outsourcing marketingu může nabídnout širší zkušenosti a odbornost v oblasti marketingu, což může vést k úspěšnějším výsledkům.
Rozpočet: Náklady na najímání marketingového specialisty mohou být vysoké, zatímco outsourcování může být finančně dostupnější, zejména pro menší firmy s omezeným rozpočtem.
Flexibilita: Outsourcing marketingových aktivit může být flexibilnější než najímání marketingového specialisty. Externí firma může být snadněji a rychleji nahrazena v případě potřeby, například při změně strategie nebo při změně rozsahu marketingových aktivit. Dnes jsou navíc na trhu „marketingové agentury“, které reagují téměř okamžitě. A navíc, mají zkušené pracovníky z různých oborů, takže i jejich „proces učení“ vaší firemní kultury jim půjde od ruky.
Prozatím jediná větší nevýhoda: Kontrola a koordinace práce. Pokud firma potřebuje větší kontrolu a koordinaci marketingových aktivit, může být lepší najmout marketingového specialistu vlastního (to se děje v praxi často). Tento specialistický pracovník může být přímo zapojen do firemní kultury a pracovních procesů a může být lépe koordinován s ostatními odděleními firmy.
Otázkou však je, zda opravdu bude zapojen do ostatních oddělení a zda je to skutečně odborník s dostatečnými znalostmi marketingu. V praxi je to bohužel tak, že takový člověk disponuje pouze základními znalostmi, případně se vyzná jen v jedné oblasti a vše ostatní se musí doučit.