Rozhodnutí o tom, kolik by měla firma investovat do marketingu, závisí na mnoha faktorech, jako jsou velikost firmy, tržní podmínky, konkurence, cílová skupina a cíle marketingové kampaně.
Pokud firma nemá dostatek zdrojů, může být pro ni nejlepší outsourcovat marketingovou činnost nebo najmout externí agenturu, která se specializuje na marketing. Pokud má firma dostatek zdrojů a zájem o budování vlastního týmu, může zvážit najmutí specialisty na marketing nebo manažera, který by řídil celou marketingovou činnost firmy.
Pokud se rozhodnete pro outsourcování marketingu, můžete očekávat, že externí agentura bude mít znalosti a zkušenosti s marketingovými strategiemi a taktikami, které jsou úspěšné pro váš obor. Outsourcování marketingu může také ušetřit čas a náklady na výcvik zaměstnanců.
Pokud se rozhodnete pro najmutí specialisty na marketing nebo manažera, měli byste zvažovat, jaké schopnosti a zkušenosti budou nejvíce prospěšné pro vaši firmu. Například, pokud potřebujete zlepšit online marketing, mohli byste zvážit najmutí odborníka na digitální marketing. Pokud se chcete zaměřit na vztahy se zákazníky, mohli byste zvažovat najmutí specialisty na CRM.
Celkově byste měli investovat do marketingu tolik, kolik potřebujete pro dosažení vašich cílů a co si můžete dovolit. Měli byste také zvažovat, jaký druh investice do marketingu vám nejlépe vyhovuje v závislosti na vašich potřebách a zdrojích.