Lead marketing (Generování leadů): Kdy to konečně spustíte?

Já vím, že slovo „generování leadů“ nezní úplně jako nejvtipnější téma na světě. Spíš jde opravdu o seriózní byznysový model, který je opravdu trendy. Proto si to trochu odlehčíme:)

Generování leadů je jako lovení ryb

Generování leadů je vlastně jako lovení ryb – chcete chytit ty největší a nejkrásnější kusy, aby se z nich mohlo stát skvělé jídlo, tedy zisk pro vaši firmu. A jak to uděláte? Musíte použít správný návnadový náčin, umístit si návnadu tam, kde jsou ryby nejaktivnější a pak jen čekat, až se na vás nějaká ta ryba chytne.

V marketingovém světě to funguje stejně. Chcete-li generovat leady, musíte použít správné marketingové náčiní, jako jsou třeba SEO, PPC, sociální sítě, nebo emailový marketing. Musíte svou návnadu umístit tam, kde jsou vaši potenciální zákazníci nejaktivnější, a pak jen čekat, až se na vás nějaký ten zákazník chytne.

A proč je to tak trendy?

Protože dnes už neplatí ta stará pravidla, že kdo nevystavuje, ten nezadává. Dnes si zákazníci sami hledají informace o produktech, službách a firmách, a pokud nebudete umět svou návnadu umístit tam, kde ji zákazníci najdou, tak vám ty největší a nejkrásnější ryby utečou.

Takže co může firma dělat? Za prvé, musí si uvědomit, že generování leadů je důležité a nemůže to být jen tak na okrajích jejího zájmu. Za druhé, musí si najít marketingové náčiní, které pro ni bude fungovat nejlépe. A za třetí, musí být trpělivá a počkat si, až se na něj zákazníci chytí.

Ale víte co? Možná to vůbec není tak těžké, jak to na první pohled vypadá. Možná se vám nakonec podaří chytit i ty největší ryby a z nich udělat skvělé jídlo pro vaši firmu!

A jak s generováním leadů začít?

První věc, co musí firma udělat, je najít si tu správnou návnadu. Ale pozor, ne každá návnada funguje stejně dobře pro každého rybáře!

Například, pokud chcete chytat zákazníky prostřednictvím SEO, musíte se naučit správně sázet klíčová slova a umístit je tam, kde je vaše cílová skupina nejaktivnější. Pokud se raději snažíte nalákat zákazníky prostřednictvím sociálních sítí, musíte vědět, kde se vaši zákazníci nejvíc shromažďují a jak se s nimi správně bavit.

No a když už máte tu správnou návnadu, musíte ji umístit tam, kde jsou vaši zákazníci nejaktivnější. Pokud tedy chcete chytat zákazníky na Instagramu, musíte se naučit umístit své inzeráty tam, kde si je zákazníci všimnou. A pokud se raději snažíte nalákat zákazníky prostřednictvím emailů, musíte se naučit psát zajímavé a atraktivní předměty a obsahy emailů.

No a pak už jen záleží na vaší trpělivosti a čekání, až se na vás nějaký ten zákazník chytne! Ale nezapomeňte, že generování leadů není jen o lovení ryb, ale o budování vztahů s vašimi zákazníky. A když už jste si své ryby chytli, musíte se o ně pečlivě starat a dělat všechno pro to, aby z nich nejen skvělý zisk, ale také spokojení zákazníci.

Autor: Jakub

Marketing je moje hobby i práce. Proto jsem vytvořil blog, který vás má seznámit s různými oblastmi marketingu. Pokud budete chtít, rád vás propojím s vybraným specialistou na konkrétní problematiku. Přečtěte si, jak vám můžu pomoct.
Příspěvek byl publikován v rubrice Lead marketing se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *