Inbound a outbound marketing: Cože to je?

Víte, co je to inbound marketing? A co outbound marketing? Ne? Nevadí. My to taky nevěděli. A nebojte, i kdybyste zůstali při „nevědomí“, nebyli byste příliš ochuzeni:-) Pojďme na to!

Inbound marketing jako váš kamarád

Inbound mareting je jako ten kamarád, který vás osloví s úsměvem na tváři a řekne: „Ahoj kamaráde, já jsem tady, kdyby sis chtěl popovídat.“ Inbound marketing vás tedy oslovuje neagresivním způsobem a snaží se vás zaujmout kvalitním obsahem. Když si totiž začnete na něco klikat sami, znamená to, že o to máte zájem. A to je pro inboud marketing naprosto zásadní.

Outbound marketing jako nepříjemný soused

Outbound marketing je jako ten nepříjemný soused, který vás vyruší ze spánku v neděli ráno se slovy: „Ahoj sousede, koukej, co ti nabízím, je úplně úžasné!“ Outbound marketing tedy neustále překřikuje vaši pozornost a snaží se vás oslovit za každou cenu. To vám ale nejspíš nedělá moc dobře na náladě.

Myslím, že jde o nejpřesnější popis. I pro ty, kteří dokázali stěží pochopit, co se za těmito anglickými pojmy vlastně schovává:)

Takže co je lepší? Inbound marketing nebo outbound marketing?

No, to je otázka, na kterou odpověď záleží na vašem přístupu. Pokud se snažíte oslovovat zákazníky způsobem, který bude pro ně nejpřirozenější a nejefektivnější, pak byste měli vsadit na inboud marketing. Pokud vám ale nevadí, že si zákazníci mohou myslet, že jste ten nepříjemný soused, pak by pro vás outbound marketing mohl být tou pravou volbou.

V každém případě ale platí, že pro úspěch vašeho podnikání je důležité, abyste byli vidět a slyšet. Ať už zvolíte inboud nebo outbound marketing, jedno je jisté: budete muset tvrdě pracovat na tom, aby vás lidé viděli jako toho kamaráda, nebo alespoň jako toho souseda, se kterým se dá mluvit. A když už se vám to podaří, tak vám budou vaši zákazníci vděční a budou se k vám rádi vracet.

Autor: Jakub

Marketing je moje hobby i práce. Proto jsem vytvořil blog, který vás má seznámit s různými oblastmi marketingu. Pokud budete chtít, rád vás propojím s vybraným specialistou na konkrétní problematiku. Přečtěte si, jak vám můžu pomoct.
Příspěvek byl publikován v rubrice Marketing se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *