Chápu, snažíte se získat co nejjednodušší vysvětlení. I ti ostřílení borci, pro které byly staré Google Analytics hračka nyní tápou.
Zkusme na to jít jinak😊
Představ si, že máš malou hospodu, kde chceš sledovat, kolik lidí přichází, co si objednávají a jak se tvé hospodě daří. K tomu potřebuješ takovou malou černou knihu, kde si budete zapisovat, kdo co objednal a kolik to stálo. Google Analytics (GA) je podobně jako ta malá kniha, kterou používáš pro sledování toho, co se děje na tvém webu.
GA4 je jako moderní telefon, který umí mnohem víc věcí než ten starý, který máš už třicet let. GA4 má některé vylepšení, které starý GA nemá. Například dokáže lépe sledovat uživatele, i když se přesouvají mezi různými zařízeními (např. z mobilu na počítač), umí lépe sledovat aplikace a taky je v něm lepší zpracování dat.
Jak to tedy můžeš v praxi použít? Pokud máš webovou stránku, můžeš použít GA4 pro sledování toho, kolik lidí na ní přichází, jak dlouho tam zůstávají a co dělají. To ti může pomoci lépe pochopit, co na webu funguje a co ne, co lidé zajímá a co ne. Pak můžeš upravit svůj web tak, aby byl pro uživatele zajímavější a tím získat více návštěvníků. Pokud máš aplikaci, můžeš v GA4 sledovat, jak ji lidé používají a co si v ní nejčastěji prohlížejí. Pak můžeš aplikaci upravit, aby byla pro uživatele přívětivější a tím získat více uživatelů.
Umí GA4 stejné věci jako stará verze?
Ano, GA4 umí stejné věci jako stará verze Google Analytics, jako například sledování návštěvnosti webových stránek, zdrojů návštěvnosti, chování uživatelů na stránkách, konverze a další. Navíc přináší nové funkce a vylepšení, které umožňují lepší porozumění chování uživatelů a tím i lepší optimalizaci marketingových aktivit.
Nicméně je třeba si uvědomit, že GA4 je stále vývojová verze a může se v průběhu času ještě změnit – samozřejmě k lepšímu 🙂