Jednoduchý marketing? To zní jako protiklad. Jak bychom mohli spojit slova „marketing“ a „jednoduchost“ do jedné věty? To je jako spojit slova „zdravý fast food“ nebo „spolehlivý politik“. Je to prostě nemožné. Nebo?
Marketing je jako komplikovaná matematická rovnice s mnoha proměnnými. Musíte zvažovat cílovou skupinu, konkurenci, trendy a mnoho dalších faktorů. Ale co kdybychom vám řekli, že existuje způsob, jak to všechno udělat jednoduše?
Marketing jednoduše aneb musíte vědět proč
Je to taková malá věc, kterou nazýváme „účel“. Ano, to je správně. Prostě mít jasně definovaný účel, proč vlastně marketing děláte. Pokud víte, co chcete dosáhnout a proč to děláte, všechny ostatní kroky se stanou mnohem jednoduššími. (je to tak se vším v životě. Pokud nevíte odpověď na otázku proč byste měli něco dělat, respektive jaký smysl má ta či ona činnost, pak ta motivace dělat cokoli zmizí).
Marketing je ale vlastně ve své podstatě sám o sobě jednoduchý. Stále je třeba být důvěryhodný, mluvit k vaší cílové skupině a o tom, co chtějí slyšet, a za třetí udržovat se zákazníky dlouhodobý vztah.
Rozdíl mezi jednoduchostí a snadností
Zjistit, co chce zákazník, jak mu to nabídnout a k němu to dostat. To je jednoduchý návod na marketing, který zná snad každý. Ale jednoduchost a snadnost nejsou totéž. Marketing se může zdát jako snažení, které by mělo být snadné, ale když se ponoříte do detailů, může to být jako labyrint bez konce.
Marketing je jako házení zlatých mincí do oceánu a doufání, že je někdo najde. Ale místo toho, abyste se spoléhali na štěstí, je důležité vytvořit jasný plán a strategii. Musíte mít cíl a vědět, jak ho dosáhnout (+ proč). A jakmile se rozhodnete, jakým způsobem marketingu se chcete věnovat, nezapomínejte průběžně měřit a posuzovat, zda dosahujete výsledků, které jste si stanovili.
Marketing může být jednoduchý, ale ne snadný. A pokud se necháte unést touhou udělat všechno, skončíte s nerozluštitelným chaosem v rukou.
Proto, buďte odvážní, ale snažte se mít vše pod kontrolou. Pamatujte si, že dobrý marketing znamená vytvářet vztahy a tím vést ke kvalitním zákazníkům. A tato cesta je vedena jasným cílem.