Storytelling = Copywriting

„No, to zas bude blábol.“

Představte si teď vaši nejnavštěvovanější stránku, na kterou chodí lidé z vyhledávačů nebo z vaší reklamy.

Víte, že to jestli na ní prodáte 1ks výrobku za den nebo 10ks za den závisí na tom, jak vypadá váš prodejní text?

„Ále, kdéže, další zloděj„, říkáte si a začínáte posouvat myš nahoru směrem na křížek a mě se pomalu odečítá dalších 5 Kč za reklamu (pokud jste ovšem nepřišli z vyhledávače).

Jenže, ty rozdíly mezi obyčejným článkem a kvalitním článkem jsou obrovské.

Co obsahuje lepší článek?

  • Osobní přesvědčení pisatele, že je produkt dobrý (proto fungují dobře recenze)
  • Emoce (díky nim je text zábavnější a nedochází k „přeskakování“ řádků)
  • Vcítění do problémů (důležité je přesně znát vaši cílovou skupinu, abyste věděli, co daný člověk vlastně může chtít)
  • Originalita (odlišit se je něco, o co v podnikání usilujete celou dobu, není to tak?)
  • Řešení konkrétních potřeb (čtenář má nějakou potřebu. Je třeba ji najít a pracovat s ní)
  • Pěkné formátování a jednoduché, srozumitelné formulace (V jednoduchosti je síla).

Jasně, jde o nudnou teorii… anebo právě o ty faktické rozdíly, které způsobují tak propastný rozdíl? Hmm. Ano!

„Ale já vůbec žádný copywriting neřeším, píšu jako jiní“

To je právě to. Já vím, že kvalitní copywriting je teď to poslední, co vás zajímá. (Více trendy jsou přece PPC reklamy:))

To pro mě znamená, že pokud vám řeknu: Objednejte si mě ještě dnes za 1000Kč/ hodinu, tak pravděpodobně bude teď ten okamžik opuštění mého webu.

Já vám musím tu nabídku trošku uzpůsobit.

Pojďme to zkusit hned. Zašlu vám svůj e-book!

Haha. Těsně vedle. Ačkoli by to byl ukázkový příklad, jak vám zaslat něco na „rozehřátí“(zaslal bych vám e-book plus další užitečné informace z marketingu, abyste na mě nezapomněli).

„Tak už to řekni, co dál ty copywritere!“

  1. Za prvé, můžete se podívat na mé reference, kde jsem psal podobně jako v tomto článku – tady anebo tady. „Klasický“ copywriting jsem praktikoval například tady nebo tady.
  2. Za druhé, napište mi do formuláře níž adresu vašeho webu/ prodejní stránky/ emailu nebo čehokoli, a já vám odepíšu, co mi ve vašich textech chybí a co bych osobně pozměnil (i z hlediska SEO).

No, a v případě, že už teď víte, že vaše texty (od sociálních sítí, přes emailing po produktové stránky) potřebují tak nějak oživit, napište mi přes formulář také . Já vám na to nabídnu 50% slevu na první napsanou stránku, která doufejme započne naši dlouhodobou spolupráci.

Přeji pěkný den!

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Storytelling: Závěrem

Tomu, co jsem popisoval výše se taky říká „storytelling. Je to prakticky umění, jak sdělit něco běžného tak, aby to vypadalo, že to není jen nudný text, ale že jde o něco mnohem hlubšího. Že text má příběh, že je za tím textem živý člověk, který má emoce, který má váš produkt rád, vidí jeho výhody, které může prezentovat a taky ví, pro koho přesně píše.

Storytelling je tady od pradávna, přesto to stále není „in“. Málo se o tomto stylu psaní píše, málo se dávají do popředí jeho výhody. Proč?

Je opravdu těžké takto psát. Nejlépe pomocí storytellingu dokáže psát sám majitel podniku, který má k produktu, který prodává logicky vztah. Je to taky osoba, která by se měla všude veřejně vyjadřovat – například na vašem Linkedinu;-)

Dobrý copywriter to dokáže taky.

Copywritera to musí bavit. Musí mít pro to vlohy. A aby něco takového vytvořil, musí mít dobrou náladu! A kdo ji dnes má!?

Vytvořit storytelling copy dokáže opravdu jen ten, který si dá tu práci s tím se nad texty zamyslet. Vytvořit téměř dokonalý prodejní text ho bude stát hodně energie a potu. A ano, bude to dražší. Potrvá to trochu déle. Ale ta návratnost je pak pro vás mnohem vyšší.

Chcete se zbavit nudných textů, které nikdo nečte?

Napište taky do formuláře.

Autor: Jakub

Marketing je moje hobby i práce. Proto jsem vytvořil blog, který vás má seznámit s různými oblastmi marketingu. Pokud budete chtít, rád vás propojím s vybraným specialistou na konkrétní problematiku. Přečtěte si, jak vám můžu pomoct.
Příspěvek byl publikován v rubrice 1. musí být SEO, Copywriting se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.