Jak účinně propagovat restauraci a získat více zákazníků

Provozovat restauraci může být krásné, ale zároveň i vyčerpávající. Jak se ale stát tou restaurací, o které si lidé mezi sebou povídají a kde jsou stoly pořád obsazené? Nestačí jen doufat, že vás objeví „ti správní zákazníci“. Je potřeba aktivně pracovat na tom, aby si vás našli a hlavně – aby měli důvod se vracet. Tady je pár osvědčených kroků, jak efektivně propagovat restauraci.

1. Udělejte z návštěvy zážitek, který budou sdílet sami

Dobrá propagace začíná přímo ve vaší restauraci. Pokud chcete, aby vás hosté doporučovali, zamyslete se nad atmosférou. Jak to u vás voní, jaký máte interiér, jak se hosté cítí? Nabídněte jim jedinečný zážitek, který chtějí sdílet – a to nejen na sociálních sítích, ale hlavně mezi přáteli.

Hosté mohou sdílet autentické fotografie a videa na svých sociálních sítích, což je jedna z nejpřirozenějších a nejúčinnějších forem propagace. Podpořte je například tím, že nabídnete pěkné a fotogenické servírování, kterým se rádi pochlubí. Na Instagramu „zapózuje“ nejen jídlo, ale i celý prostor – myslete proto na každý detail.

2. Zapojte lokální spolupráci

Máte přehled o tom, kdo je ve vašem městě populární? Ať už jde o food blogery, influencery, nebo místní firmy, zapojte je do propagace. Hosté rádi přijdou, pokud zjistí, že váš podnik navštívil někdo známý a pochválil jej. Oslovte místní influencery a nabídněte jim speciální menu nebo pozvání na event.

Místní spolupráce může být i s dalšími podnikateli – spojte se s vinařstvím, řemeslnou pekárnou nebo farmářem, a vytvořte speciální nabídku, která v lidech vzbudí zvědavost a touhu vyzkoušet něco nového. Mít vlastní „značku“, za kterou se postaví i ostatní, vám přinese důvěryhodnost.

3. Aktivně komunikujte na sociálních sítích

Přítomnost na sociálních sítích je dnes nutností. Na co ale často zapomínáme? Být osobní. Ukažte svým sledujícím, kdo jste. Sdílejte příběhy zaměstnanců, přípravu pokrmů, nebo nahlédněte „za kulisy“. Zapojte svoje zákazníky třeba tak, že je požádáte o názor na nové menu nebo uspořádáte hlasování o nejoblíbenější pokrm.

Zvažte i vytváření krátkých příspěvků o novinkách, speciálních akcích nebo denních nabídkách, díky čemuž budou vaši sledující vědět, co je čeká. Na sítích jako Instagram, Facebook a TikTok také využijte placenou propagaci, kterou dokážete cílit na konkrétní lokalitu i zájmy uživatelů.

4. Vytvořte speciální nabídky a akce

Lidé rádi objevují nové věci – a co je lepšího než speciální akce? Nabídněte tematické večery, jako třeba „Italský čtvrtek“, nebo „Steakovou sobotu“. Tím nejen přitáhnete zákazníky zpátky, ale také zvýšíte pravděpodobnost, že budou o vaší nabídce mluvit.

Akce typu „Šťastná hodinka“ nebo „Dvě za cenu jednoho“ jsou osvědčené způsoby, jak přitáhnout více zákazníků. Ujistěte se, že o všech takových akcích dáte vědět na webových stránkách, sociálních sítích, ale i klasicky v restauraci – třeba prostřednictvím plakátů nebo informačních cedulí.

5. Využijte sílu recenzí

Dnes je více než 80 % návštěvníků ovlivněno online recenzemi. Požádejte své zákazníky, aby ohodnotili vaši restauraci na Google nebo Facebooku. Recenze dodávají vaší restauraci důvěryhodnost a pomáhají rozhodnout těm, kteří vás ještě neznají.

Tip: Když má někdo u vás příjemný zážitek, jednoduše ho požádejte, zda by svůj názor sdílel online. Můžete jim nabídnout malou odměnu, třeba ve formě slevy na příští návštěvu, aby měli ještě větší motivaci.

6. Nezapomeňte na kvalitní web a rezervace online

Dnes hosté často hledají informace online – a restaurace bez webových stránek jako by ani neexistovala. Vytvořte přehledné webové stránky s informacemi o nabídce, kontakty, fotogalerií a možností rezervace online. Přidáním tlačítka „Rezervujte si stůl“ přilákáte i ty, kteří váhají, zda vás navštívit. Díky jednoduché online rezervaci si zákazníci mohou snadno a rychle zarezervovat stůl, což je dnes často klíčové.


Těmito kroky posílíte svou pozici na trhu, získáte loajální hosty a vaše restaurace se postupně stane oblíbeným místem nejen pro místní, ale i pro návštěvníky zdaleka. Přejeme hodně úspěchů – a nezapomeňte, že v každé skvělé restauraci je host králem!

Autor: Jakub

Marketing je moje hobby i práce. Proto jsem vytvořil blog, který vás má seznámit s různými oblastmi marketingu. Pokud budete chtít, rád vás propojím s vybraným specialistou na konkrétní problematiku. Přečtěte si, jak vám můžu pomoct.
Příspěvek byl publikován v rubrice Marketing se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *